Jag heter Marie och undervisa i bl.a. spanska. Jag har många drömmar och mål med mitt liv. Ett av dem är att få undervisa i värmen och med sandaler på fötterna. En del av den drömmen har jag upplevt då jag har fått tillfälle att ha arbetat på SANUK, svenska skolan på Koh Lanta, Thailand, två läsår. Fantastiskt! En stor del av mitt hjärta lämnades i denna världsdel.
En annan del av hjärtat finns bland människorna och naturen i Latin Amerika. Costa Rica är bland de länder jag har besökt och är det landet som jag önskar återvända till om och om igen. Jag har bott i San José till och från och återkommit på besök flera gånger. En av mina drömmar är att få resa med en grupp intresserade livsnjutare till Costa Rica, visa dem ett Costa Rica som inte är "resebyråernas" Costa Rica. Innan avresan har jag en spanskakurs för de som skall åka, för att lära sig eller förbättra sin spanska för att komma "los ticos" (costaricarnana) ännu närmare.
Jag gör som det står på mitt visitkort; Enjoying life - hoppas att du också gör det!
Mer om mina drömmar och mål finns under "mis sueños"
¡Pura vida!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar